Monday, January 25, 2010

The BBC doesn't like independent-minded people. That's probably why, for example, Grange Hill was axed so soon after Phil Redmond criticised the Corporation (see blog 13 November 2009) - Newsround Blog surmises that the BBC wanted to show who's in charge.

If the Daily Mail is to be believed, BBC bosses are none too pleased that weatherman Tomasz Schafernaker posed for Attitude magazine's new fitness supplement called Active. A lot of what gets printed in the press is nonsense, but my guess is that the bosses are genuinely annoyed about what Tomasz did.

Is it really a coincidence that the BBC immediately started putting it about that the Met Office and its presenters could be dropped? Ostensibly the reason given is that the Met Office got too many forecasts wrong.

No comments: